25/6/08

Val d'Aran - Bagergue

Aquest Sant Joan volíem anar al Canigó... però no va poder ser... NO PROBLEMO!!!
... anem a la Val d'Aran. A veure si trobem alguna escola d'escalada per la vall.

El César, que ara treballa a Salardú, amb alpsaranesi, en un projecte sobre un centre per a esportistes discapacitats amb la feddf, em diu que hi ha tres escoles, a Baguergue, Bossost i Arties, no les coneixo i per internet tampoc trobo cap info. El César em diu que a Bagergue hi ha una petita escola d'escalada que està bé per anar amb els nens.

Quan arribem a Bagergue, em trobo un noi amb la seva filla de la mà i li demano per l'escola d'escalada. Se'm queda mirant sorprès i content, i em diu que ell està reequipant aquestes parets que antigament feien servir els militars per a les seves pràctiques...
El David m'explica els sectors que van des dels quarts fins a 8a, passant per algunes vies llargues i dos sostres que es treuen en artificial... i em recomana la zona per anar amb els peques...
Li demano si té ressenyes i em diu que està en "ello".
El camí surt de darrera de l'esglèsia.
Totes les pedres, teulades de pissarra, arbres... totes les superfícies ens expliquen la puresa i l'ambient que es respira en aquest lloc.....


El sector des de l'esglèsia.

Creuem el riu per un pont metàl·lic nou i ja trobem les primeres vies.


La roca, granit, plena de líquens, una roca intacta, nova...



Els peques han disfrutat com mai!!!
I bé, de vegades te n'adones que divertir-se, passar-ho bé, és ben fàcil... només cal desitjar-ho!!!
Moltes gràcies César, ets un crack!!!


i marxem ràpid a comprar els petardos i acabar de preparar la revetlla!!!

3 comentaris:

Pau ha dit...

Hola!!
No coneixia aquesta zona i fa bastant bona pinta!!
Series tan amable d'explicar-me una miqueta com arribar-hi des de Bagergue??
Moltes gràcies!

Pau ha dit...

Ostres, si saps alguna cosa també de les escoles de Bossost i Arties ja seria fantastic!!!

mchesa ha dit...

Hola Pau, gràcies pel comentari. L'escola de Bagergue està darrera de l'esglèsia, creuant el riu. No té pèrdua.
Les escoles de Bossost i Arties no les coneixo encara. Si tens qualsevol dubte, la meva germana Yolanda viu a Es Bordes, si necessites algo no dubtis en contactar: Chalet des Bordes
salutacions!