19/2/09

Orkney Islands




Yesnaby stack. Simon Butterworth

The Old Man of Hoy (137 m)
M'agrada moltíssim Escòcia. He tingut la sort d'anar-hi en diverses ocasions. Al meu primer viatge, em vaig comprar aquest llibre. Hi ha obres, imatges que tenen força, que són catalitzadors, i que poden oferir-te un nou món de possibilitats.

Aleshores anava per a estudiar anglès i en aquell moment m'agradava molt navegar, fer immersions, viure a prop del mar. Un dels professors, l'Ewen, geòleg i escalador, ens va suggerir els llocs per a visitar als Highlands.
Un passeig per Edinburgh, caminant per la Royale Mile, quan t'han explicat el secrets que guarden les formacions de basalt, resulta tota una descoberta.
M'agrada conèixer la geologia dels llocs que visito, m'agrada intentar llegir el paisatge, tocar i sentir aquest univers silenciós de les roques mares.

Quan vaig arribar a les pàgines de les Orkney Islands vaig sentir alguna cosa especial, em van fascinar aquests penyasegats, la proximitat de l'aigua, i suposo que també conèixer la història dels meus avantpassats.



Amb l'Ewen i l'Steve vam parlar de fer l'ascensió a The Old Man of Hoy, i ojalà aquest somni esdevingui real. Les aigües i els vents són freds, la roca diuen que es desfà... potser...
Al 1953, es deia que era un "unclimbable stack", però pocs anys més tard, al 1966, Baillie, Bonington i Patey van fer la primera ascensió.

The original route - Climbing in Orkney
Des d'aquest primer viatge a Escòcia vaig col·leccionant roques amb líquens de tot el món. Gràcies a que molts amics es recorden de mi, i d'això, vaig fent realitat aquest projecte.

Hi ha líquens cosmopolites, que es troben a totes les roques del món... i d'altres que només creixen en condicions molt concretes.

Climbing records
Here comes the rain again (una d'Eurythmics que obre amb aquest paisatge)

5 comentaris:

Gatsaule ha dit...

Doncs es veu espectacular aquesta zona d'Escòcia!! Conec una mica aquest país, però mai he estat aquí, un bon lloc per apuntar a la llista!

en Girbén ha dit...

Preciosa l'entrada...Un altre lloc de somni!

M'ha fet recordar la llarga passejada virtual que es pot fer per les illes Lofoten de la mà de l'Alain Créhange, tipus genial
(no perdre's els seus "mots-valises" ni el que ha fet amb el "2CV").
Se'l troba a
http://pagesperso-orange.fr/alain.crehange/frlofot00.htm .

Quins penya-segats els de les Orcades, i quin fred deu fer-hi ara!
Jordi

mchesa ha dit...

Gràcies pels vostres comentaris.

Gatsaule, realment és un lloc únic, i a més, sento una gran simpatia pels escocesos, un lloc ple de pelroigs!!!

Jordi, merci per l'enllaç, molt maques també aquestes illes!!!!

Pekas ha dit...

Escocia... tinc pendent un llarg viatge per aquell indret...

Coneixo les seves terres veines...
:-))) peró hi ha alguna cosa mistica que em crida d'aquestes terres... la sang dels meus avanpassats que corre per les meves venes... ????

Una abraçada desde les muntanyes...

mchesa ha dit...

Hola Pekas, gràcies pel comentari, m'encanta Escòcia, et passaré tota la info que tinc, un lloc i una gent que t'encantarà!
petonets!!!